Shetland names fur female, male and castrated sheep

I don't tink you're takin dis seriously! I wis tinkin I was da top boy and boastin aboot my knowledge o croftin, until I was put on da spot. Noo dirs folk makin a fool o me because I hardly ken da difference atween a gimmer, a tüp and a hug. And I only pit yun funny "ü" thing above da "u" in tup tae look lik I ken whit I'm spikin aboot.

• Is a tüp joost a name for a ram dat could be ony age?
  • Whit's da name o a castrated ram? No his personal name lik David or Peter, but a generic name
  • Is a gimmer a yowe dat hasna had a lamb?

Help me oot here!

3 hours ago, Muckle Oxters said:

I wis tinkin I was da top boy and boastin aboot my knowledge o croftin, until I was put on da spot. Noo dirs folk makin a fool o me because I hardly ken da difference atween a gimmer, a tüp and a hug.

Dis is whit ey happens whin you brag athin da hearin o' da wife.

Im keepin richt oot o' it. Nae gud ever cam oot o' pruvin da wife rang, be it your ain een ur some idder boddy's een.

4 hours ago, Muckle Oxters said:

Whit's da name o a castrated ram? No his personal name lik David or Peter, but a generic name

This is indeed a hot topic! I’m sure the answer will be somewhere in this research which Google through up The Effect of Castration and Age on the Development of the Shetland Sheep Skeleton and a Metric Comparison Between Bones of Males

if you want to display your crofting knowledge and win back the admiration and respect of the agricultural world, try casually dropping in a couple of phrases from that research at the next Cunningsburgh Show 

“Yis Magnie, sex seems to be an important variable influencing the age at which epiphyses fuse. Thus females fuse earliest, followed by males, and castrates are much delayed. The delay in epiphysial fusion in wethers and absence of delay in dental replacement, bodes well for Payne’s suggested method for recognising the remains of wethers in archaeological collections.”